Джерело: unian.ua

З настанням зими автомобілістам доводиться “перевзуватися” – міняти літню гуму на зимову. Щоправда, роблять це далеко не всі: у когось шин на зимовій гумі немає, а хтось вважає, що міняти її необов’язково. УНІАН запитав у експертів – навіщо це робити і коли можуть виписати штраф за їзду на літній гумі взимку.

Коли потрібно міняти гуму на зимову і навіщо це робити – пояснення експертів

Міняти гуму з літньої на зимову потрібно обов’язково, розповіли в коментарі УНІАН механіки СТО LС$ervise: “Літня гума за низької температури дубіє – стає “дерев’яною”. Відповідно ефективність гальмування на асфальті змінюється, а це може призвести до ДТП”.

З ними погоджуються і досвідчені водії: гума на зимових шинах м’якша і вона, на відміну від літньої, краще тримає дорогу. Крім того, протектор зимової гуми краще очищається від снігу – на літній же гумі він, навпаки, забивається і на ділі виходить, що “лід” їде по льоду.

За якої температури міняти гуму на зимову?

Гуму змінюють, якщо середня температура повітря вдень становить +5°С. Щойно на вулиці встановилася така температура – треба “перевзуватися”,

– каже автомеханік Влад.

Якщо був температурний стрибок, але загалом температура повітря тримається вище +5°С, то в принципі, поїздити на літній гумі ще можна – але знову ж таки, попереджає експерт, пересуватися треба обережніше та бути уважнішим за кермом.

Крім усього, каже механік, є, так звана, всесезонна гума – її можна відрізнити за тим, що на малюнку протектора зображено листок, сонце і сніжинку. На такій гумі можна проїздити довше, ніж на літній – до самої зими, але взимку нею користуватися небажано.

Усі шини автомобіля мають бути однаковими, зазначає експерт, а на провідну вісь рекомендують ставити ті, які мають кращий стан.

Коли міняти літню гуму на зимову в Україні за законом – відповідь юриста

У січні 2023 року, у зв’язку з небезпечною ситуацією на дорогах, народні депутати України представили законопроєкт №8369, який передбачав штрафи за їзду на несезонній гумі. Але цей документ на рівні закону так і не було ухвалено.

За словами адвоката Вадима Левицького, до якого УНІАН звернувся за поясненням, зараз у правилах дорожнього руху (ПДР) рекомендується використовувати шини, які відповідають стану проїжджої частини. Але рекомендація – це не зобов’язання. Водночас у ПДР зазначено вимоги до висоти протектора і стану шин автомобіля – наприклад, вони не повинні бути “лисими”, у них не повинен стирчати корд (каркас усередині гумового шару в шині), вони не повинні мати пошкоджень. “Якщо шини в незадовільному стані – незалежно від того, для якого сезону вони призначені – тоді автомобілісту загрожує покарання згідно зі статтею 125 Кодексу України про адміністративні правопорушення (“Інші порушення правил дорожнього руху”). За таке порушення людина може отримати попередження”,- каже юрист.

Бувають ще й інші ситуації: наприклад, на одній осі автомобіля одна морозостійка гума, а інша – ні. Ось це вже, каже Вадим Левицький, порушення ПДР:

Авто з різними шинами на одній осі вважається таким, що має технічні несправності, і пересуватися на ньому заборонено.

Автомобіліста, який керує такою машиною, можуть покарати за статтею 121 ст. КУпАП (“Порушення правил керування або експлуатації транспортного засобу, правил користування ременями безпеки чи мотошоломами”). Мінімальний штраф, передбачений цією статтею, – 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (340 гривень – УНІАН).

Раніше ми розповідали, коли вмикати протитуманки, щоб не “вліпили” штраф.